Hur många får man bo i en lägenhet innan det räknas som trångboddhet?

Hur funkar det med trångboddhet? Är det att ni inte accepterar tex 2 vuxna 3 barn i en 2 rok vid inflyttning eller om man bor trångt att man ska söka större? Om man ska söka större för trångboddhet, hjälper ni till med det?

Kommentarer

  • Hej Sara,

    Som du kan läsa om i vår uthyrningspolicy så kan vi göra undantag från regeln, vilket skulle bli fallet i de exemplen som du beskriver under förutsättning att de två vuxna och tre barnen tillhör samma familj.

    Vi kan tyvärr inte hjälpa till i sökandet av en större lägenhet.

    (Uppdaterad )