Får jag måla om?

Hej jag undrar hur det ligger till med om man vill måla om? Ta som ex: ett sovrum blekt röd färg där man ser varje tapet remsa. Att måla om det själv till vit. Är det okej?

Kommentarer

  • Hej,

    Det är helt okej att måla om i sin lägenhet. Det du behöver tänka på är att arbetet blir fackmannamässigt utfört. Vilket betyder att man ska göra arbetet lika noggrant som om en målare hade utfört arbetet.

    En annan viktig sak att tänka på är att vid eventuell flytt kan du komma att bli återbetalningsskyldig, om det är så att arbetet är dåligt utfört.