Störande plogning framför portar: Vilka regler gäller?

Klockan 22:30-23:00 är det verkligen en vettig tid att ploga med skramlig plog framför portarna, när det snöat lätt tidigare under dagen? Så som skedde 13/3 på Granängsringen.

Vad är det för regler som gäller vid plogning? Är störande plogning tillåten när som helst?

Kommentarer

  • Hej,
    När det gäller plogning så sker det löpande och förebyggande. Det kan ske sent på kvällen i vissa fall då områdena är många. Vad det gäller den 13 mars så plogade man bort slasket på marken då vi visste att natten skulle bli kall och att det skulle frysa till is.

    Plogning sker dygnet runt under vintertid om behovet finns. Det enda krav som finns är att vi ska hålla områdena så framkomliga som möjligt och minimera riskerna så att ni hyresgäster inte ska skada er.

    Även kommunens plogbilar kör dygnet runt.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.