Sopsug

Den 1/7 ska sopsugen öppnas, varför finns det inga påsar och hållare i tvättstugan som vi har fått brev om
Var nere för att hämta 29/6 alltså 2 dar innan öppning av sopsugen
Dålig planering eller.

Kommentarer

  • Hej,

    Det är på väg. Du kommer troligen kunna hämta från och med dagen innan sopsugen öppnas.
    Anledningen till att det är sena är för att det är en annorlunda variant. Dessa kommer ha en förslutningsremsa på sig då de ska åka genom sopsugen.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej
    Jag har en följd fråga på detta. Innebär det att soppåsarna som finns typ på Ica för att ta frukt inte kommer att använda i vår sopsug? Alltså pappers varianten som är för mat sortering syftar jag på.
    Kommer det även vara speciella påsar till de vanliga soporna?

  • Hej Sofia,
    De papperspåsar som man kan hämta på ex. ICA kommer du inte att kunna använda i sopsugen. Utan det är endast de som går att försluta som får användas.
    Men vi kommer att se till att fylla på påsar på stationerna som finns utplacerade i våra tvättstugor.
    För vanliga hushållssopor är det ingen förändring.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Idag är det 1 juli och det finns ingen "starter kit" i tvättstugan.  När kommer?
  • Hej angående sopsugen broschyren har ni tänkt på alla invandrares språk så att broschyren når  även dom annars bli det kaos med soppåsar lite huller om buller
    Det var vara en tanke
  • Hej,
    Jag förstår din tanke. Initialt så är informationen endast på svenska. Men vi använder oss även av bilder som beskriver.

    Start kit finns nu att hämta i tvättstugorna.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Jag tror tyvärr inte att dom tittar på bilderna
    Men vi får se jag kanske har fel. Annars så kastar dom som dom vill och trot
  • Det finns inga bilder trycket längst ner mena du det dom bilderna beskriver inte vad som är matsopor
    Hoppas att det kommer att funka
  • Annars får vi komplettera med mer information.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Ni måste informera hyresgästerna ang. Sopsug inkastet är mycket mindre än vad vi är vana vid för stora påsar går ej in
    Ni får informera med brev alla går inte in och läser i forumet
    Innan folk kastar bredvid för att påsen är för stor
  • Hej,
    Tack för din information. Bra tänkt.
    Jag kommer försöka få ut den informationen så snart som möjligt.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör
  • Nu gsr det hänt han pratar i mobilen kommer med en grå sopåse kallade flr att se car han slängde påsen i matavfall inkastet, nu blir det huller om buller
    Det var det jag skrev om att jag trodde det skulle bli
    Jag fick rätt

  • Hej,

    Tack för din information.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej igen info till hyresgästerna har tydligen inte gått fram ordentligt, av 10 som slängerså är ca 8 som skiter i var soporna ska i matavfall så är det nästan ingen som använder påsar för matavfall
    Så en en gång skriv på deras språk inte bara svenska
    Har inte lust att få högre hyra bara för vissa skiter i allt
    Åter igen plast över grill plats 29 dom grillar helt ok men det ska ner igen eftergrillning
  • Hej,
    Tack för din information. Jag skickar det vidare i vår organisation.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej. Angående den nya soosugen som gick igång den 1/7. Vad ska ni göra åt problemet? Det är stopp varje dag och jag mejlar, ni skickar ut någon och problemet är löst i en timme sen är det tillbaka. Det är inte roligt att behöva bobi en missär för att man inte kan kasta sina soppor. Jag har dessutom två barn som är i blöjåldern så det blir många såna blöjor också som luktar skit. Jag vet också att det är person från alla länder inklusive Sverige som inte vet hur man kastar soppor. Är det fullt i ena så kastar man i den andra eller ställer på marken om det är fullt.

    Vad ska ni göra???? Detta är inte hållbart!!!! Och dessutom blir det väl dyrt för er när ni hela tiden måste skicka ut Envac och er egen personal för att städa???
  • Hej Therese,
    Vi är medvetna av problemet och jobbar på att lösa det. Dels har det varit några tekniska problem men även felkast av avfall. Vi kommer att gå ut med en stärkande information till alla hushåll om vad man får kasta och vart.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör