Regler ungdomslägenhet

Hej!

Hur hårda är ni på att man måste varit folkbokförd i Tyresö de senaste 12 månaderna för att bli kvalificerad för ungdomslägenhet? Jag är uppvuxen i Tyresö och har bott här mestadels hela mitt liv men som senast endast varit skriven 10 månader.

Kommentarer

  • Hej Emma,
    Skulle det bli aktuellt med ett kontrakt tittar våra uthyrare på dina förutsättningar då. Det kan vara så att de vill se dina folkbokföringsuppgifter bakåt i tiden.

    Lite beroende på hur länge du bott i annan kommun och viken typ av boendeform.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör