Överta lägenhet efter dödsfall?

Hej. Kan mitt barnbarn ta över lägenheten om jag flyttar till äldreboende eller jag dör?
Vilka regler gäller för övertagande?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för ditt mail.

    Det fordras en prövning och en ansökan om att få överlåta sin lägenhet till Tyresö bostäder.

    Det krävs att man varaktigt sammanbott under en längre tid och delat hushållet tillsammans. En annan förutsättning för att överlåtelsen ska kunna ske är att den som ska ta över lägenheten har inkomster så att hyran kan betalas och inga anmärkningar finns.

    Önskar dig en fortsatt fin dag och en trevlig sommar

    Med vänliga hälsningar
    Christine Kundvärd