Överlåta köplats

Hej! Jag undrar om man kan överlåta sin köplats till någon inom familjen?

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för ditt mail.
    Nej det kan man inte. Köplatsen är styrd till den person och personnummer som angetts när man ställde sig i kön. Man kan inte överlåta sin köplats.
    Sanna Förvaltare
  • Jag stått som sökande sen 2014
    Tanke var att min son som är 19 nu och har råd att flytta hemifrån skulle ta över min köplats och ha en liten chans att kunna göra det.
    Jag äger min bostad och vad jag förstått har ingen nytta att stå kvar.?
    Funderar ni inte på att byta regler?
    Mvh
  • Hej,
    Jag förstår hur du tänker. Men det är inget vi kommer att ändra. Det för att det ska vara så rättvist som möjligt i vår kö. Något vi måste förhålla oss till som allmännyttigt bostadsbolag.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör