Open Infra

Hej,
Angående Alléplan 1, från vilket datum kan jag installera routern från Open Infra och allt fungerar?

Mvh
//Erik

Kommentarer

  • Hej!

    I samarbete med Tyresö Bostäder behöver vi byta ut fiberboxen som du har i din lägenhet eftersom den är kopplad till Telias fibernät som inom kort upphör att fungera i ditt område.
    Vi har med post skickat ut den nya fiberboxen, som du hämtar ut på närmaste utlämningsställe.
    Bytet till Open Infras fibernät kommer att ske den 1 juli 2021 så innan dess behöver du byta din fiberbox.
    Bytet av fiberbox går snabbt och är enkelt. Du behöver bara koppla ur befintliga kablar från den gamla boxen och sätta in dem i den nya fiberboxen. Om den gamla fiberboxen inte ska lämnas tillbaka till Telia går det bra att lämna den på en miljöstation för elektronik.
    Dina befintliga tjänster kommer fortsätta att fungera som vanligt, men det förutsätter att du har kopplat in den nya fiberboxen.

    TV-tjänst från Tele2 (Tidigare Com Hem)
    När bytet är klart behöver du även koppla in din IP-tv-box i valfri LAN-port i fiberboxen. Den nuvarande tv-tjänsten från Tele2 via uttaget i väggen kommer att upphöra 31 augusti 2021.

    Vid frågor vänligen kontakta Open Infra
    kundtjanst@openinfra.com  tel 010-492 71 00
    eller Telia fibersupport 90200
    Sanna Förvaltare