Nya hyresgäster - vilka inkomster fungerar?

Hej,
Jag skulle vilja veta om ni godkänner hyresgäster som har 'äldreförsörjningsstöd' från pensionsmyndighet och andra som har 'aktivitetsstöd' från försäkringskassan som inkomster.
Mina föräldrar bor tillsammans och har dessa inkomster plus ’ekonomiskt bistånd’ som räknas månadsvis från socialen.
Jag vill bara veta om ni godkänner sådana fall eller är det ingen mening med att stå i kö och anmäla intresse på lägenheterna.

Kommentarer

  • Hej Limara,
    Ursäkta att vårt svar dröjt. Har inväntat svar från vår uthyrning om vilka regler som gäller. Svaret jag fick var:
    "Vi godkänner äldreförsörjningsstöd och aktivitetsstöd men inte ekonomiskt bistånd från socialen."

    Så beroende hur stor inkomst de har tillsammans när man räknar bort bistånd från socialen så kan det vara möjligt att söka bostad hos oss.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Tack för svaret!
    godkänner ni då att någon står i borgen för dem i fall inkomsten räcker inte enligt era beräkningen?

    mvh
  • Hej igen,

    Vi hyr inte ut med borgens åtaganden tyvärr. Kontraktsinnehvaren/na måste själva kunna bära kostnaden.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör