Motorvärmare på granängsringen

Hej!
Jag undrar varför det inte finns motorvärmare på Granängsringen trots att det finns elektricitet och stolpar i parkeringen och det är bättre för miljön med en varm bil?
Jag undrar även om det finns planer på att installera el-uttag till el-bilar i parkeringen för att det ger många fördelar ur miljöperspektiv.

Kommentarer

  • Hej Ahmed,
    Tack för ditt mejl!
    Några platser i Granängsringen har motorvärmare, exakt vilka vet jag tyvärr inte. Som det ser ut just nu så finns det inga planer på att installera flera. Vad det gäller uttag för el-bilar så finns det inga planer för det heller. Vad som händer i framtiden vet jag inte. Jag håller med om att det är bättre för miljön, men för oss handlar det om att lägga pengarna på rätt saker gällande underhåll. Många fickor att fylla.
    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.