Matavfall, vad behöver jag tänka på?

Hur fungerar matavfallssorteringen. Är det något speciellt jag måste tänka på?

Kommentarer

  • Hej,

    Vad roligt att du frågar!

    Hur sorterar man sina sopor på rätt sätt och vart slänger man matavfallet?

    I de flesta av våra områden installerar vi nu underjordsbehållare där du kan slänga ditt matavfall. Målet är att det ska finnas i alla våra områden.

    Det är viktigt att det är endast sånt som är tillåtet som slängs där. Här hittar du en film som beskriver hur du sorterar ditt matavfall och annat som får slängas i den bruna påsen. Sortera matavfallet
    .
    Då filmerna är gjorda för flera olika bostadsföretag kan vissa saker skilja sig. Exempelvis hur behållarna ser ut eller vilken typ av påse man ska använda. Våra är bruna papperspåsar.

    Ann-sofie Kommunikatör
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.