Vilka regler gäller vid byte?

Vilka regler gäller vid byte inom TB när det gäller slitage städning med mera?

Kommentarer

  • Hej,

    Ett byte, även internt inom beståndet, är ett nytt avtalsförhållande. Det innebär att lägenheten som man flyttar ifrån besiktigas och ska flyttstädas. Alltså samma regler som om du säger upp ditt kontrakt.

    Här  kan du läsa om vad som gäller vid ett byte, det vill säga när du själv hittar någon du vill byta lägenhet med.
    (Uppdaterad )
  • hej
    Jag har en leget en tre
    Jag vill byta en. 4 någon vill byta
    Leget hällts ok stor .
    Felicita Jordan
  • Hej Felicita,

    Om du önskar byta din lägenhet så måste du själv sätta upp ex lappar om det eller annonsera om lägenhetsbyte för att försöka hitta någon som vill byta med dig. När/om ni sen kommer överrens om att ni vill byta lägenhet med varandra så måste du ansöka om ett byte här hos oss på Tybo för att få detta godkänt.

    Önskar dig en fin dag och vecka.

    Med vänliga hälsningar
    Christine Kundvärd