Gör ni inkomstkontroll vid lägenhetsbyten?

Hej,
Om jag redan hyr en lägenhet hos TYBO och vill byta till en lägenhet som är billigare än den jag har, måste jag lämna in intyg på min inkomst då? Tänker om jag betyder med någon som också har kontrakt med TYBO och den lägenheten är billigare än den jag har. Ska jag lämna in intyg på min inkomst då.

Kommentarer

  • Hej,
    Vi gör alltid en inkomstkontroll i samband med nya kontrakt oavsett om det är ett byte eller via vår kö.

    Mer information kan du få av vår uthyrning; uthyrning@tyresobostader.se

    Här kan du läsa mer om vad som gäller vid ett byte.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör