Kan man stå skriven på annat boende när man ska teckna kontrakt hos er?

Hej
Kan jag vara skriven på lägenheten, samtidigt som jag har kvar mitt boende / ägande av en villa? (50%)

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Jennifer,
    För att teckna ett kontrakt hos oss måste du sälja din del i villan. Du får inte äga en annan fastighet samtidigt som du hyr av oss.

    Utdrag från vår hyrespolicy:
    Annat permanent boende
    En sökande får inte inneha annat permanent boende såsom annan hyresrätt/bostadsrätt/villa/radhus. Ägandeandel mindre än 50% prövas individuellt.
    Bostaden hos Tyresö Bostäder räknas som permanentboendet där sökande ska bo och vara folkbokförd.

    I det fall sökanden innehar ett annat permanent boende, ska den sökande kunna styrka att hyresrätten sagts upp eller att bostadsrätt/villa/radhus sålts senast vid avtalstecknandet. Dispens från försäljning kan medges i sex månader från datum för avtalets tecknande och vid uppvisande av försäljningsuppdrag.

    Ovanstående gäller även under boendetiden.
    I det fall en hyresgäst under boendetiden införskaffar annat permanent boende, kan behovet av bostaden hos Tyresö Bostäder komma att ifrågasättas

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör