Kan jag slänga mina gamla innerdörrar om jag köper nya?

Jag funderar på att byta innerdörrar till vita dörrar. Kan jag slänga de gamla?  Självklart stannar dörrarna i lägenheten om jag flyttar. Det har aldrig suttit någon dörr till köket, fanns i förrådet när jag flyttade in. Måste jag isåfall köpa en ny dörr dit också o ställa den i förrådet tills vidare!

Kommentarer

  • Hej Cecilia,
    Om du köper nya dörrar så kan du slänga de gamla så länge det finns dörrar där den dagen du väljer att flytta. Om dörren i förrådet är slängd så ska den ersättas.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej
    Dörren i förrådet är inte slängd men används inte av mig de senaste 10-12 åren. Inte heller av tidigare hyresgäst. Frågan är om jag kan låta den vara kvar o inte köpa en ny. Det gäller köksdörren.
    Mvh
    Cecilia
  • Hej igen,
    Då är det bara att låta den vara kvar. Du behöver absolut inte köpa en ny dit 😀

    Mvh
    Ann-sofie Kommunikatör