Kan jag byta min parkeringsplats?

Min parkeringsplats ligger idag en långt ifrån där jag bor, kan jag byta den? Hur gör jag i så fall? Kan jag byta med någon av mina grannar?

Kommentarer

  • Hej,
    Det finns två alternativ för att byta parkeringsplats. Det ena är att du söker en ny via vår kö och det andra är om du hittar någon att byta med. Skulle du välja alternativ två måste ni inkomma med en bytesansökan som våra uthyrare tittar på. Är det inga konstigheter godkänns bytet.

    Bra att känna till är att du som hyresgäst får hyra max två bilplatser och då är eventuellt ett garage eller carport inkluderat.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Kan man hyra ut sitt garage/carport i ett år i andra hand?
  • Hej Lisa,

    Nej, man får inte hyra ut sin garageplats/carport i andra hand.

  • hur blir det med uppsägning av gamla platsen? har idag två parkeringar men vill byta ena mot en som finns ledig just nu.
  • Hej,
    Parkeringsplatser har precis som lägenheter 3 månaders uppsägningstid.
    Skulle det vara så att någon är intresserad av din plats kan tiden bli kortare. Annars är det 3 månader som gäller.

    Har du fler frågor gällande parkeringsplats är du välkommen att kontakta vår uthyrningsavdelning, uthyrning@tyresobostader.se

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör