Installation av diskmaskin

Hej, hur kan man installera en diskmaskin på nypongränd i en etta, har ni några regler gällande det/mvh Felicia

Kommentarer

  • Hej,
    På temyntan finns ett skåp under diskbänken som du själv kan skruva bort, den sitter fast med fyra skruvar. Skåpet får du sedan förvara i förråd eller dylikt om du flyttar så att det finns tillgängligt för nästa hyresgäst. Själva diskmaskinen får du också installera själv, vi rekommenderar att du tar hjälp av en det auktoriserad installatör.

    Sanna Förvaltare
  • Vad gäller för Installation av diskmaskin i Kringelkroken?

    Martin
  • Hej,

    Tack för ditt mail.

    Som hyresgäst får man installera diskmaskin i sin lägenhet.

    Vi på Tyresö bostäder installerar inte diskmaskiner hos våra hyresgäster, då det är hyresgästens egna maskin och ansvar. Det åligger hyresgästen att se till det görs av fackman då det vid eventuell vattenskada kan bli en försäkringsfråga.

    Vilken diskmaskin ska jag köpa?
    Vi rekommenderar våra hyresgäster att gå till en butik för att få råd i frågan. Det kan vara
    El-giganten, Elon eller annan likvärdig butik som säljer diskmaskiner. I köpet kan man också köpa installation, där en fackman kommer och levererar samt installerar på en och samma gång.

    Viktigt att veta är att vid eventuell avflytt från lägenheten behöver du återställa till befintligt skick. Tex behöver du spara skåpluckor och hyllplan som du kanske monterat ner vid din installation av diskmaskin.

    Önskar dig en fortsatt fin eftermiddag.

    Med vänliga hälsningar
    Christine Kundvärd