Hur söker man seniorboende?

Hej,

Har pappas personnummer och pin-kod men kan inte logga in.
Skulle vilja veta möjligheten för seniorboende och anmäla aktivt intresse inte bara stå i kö när han är över 90 år.
Finns inget telefonnummer och ringa.
Jag nås på 070xxxxxx
Marianne Strömberg dotter till Martin Krüger

Kommentarer

  • Hej,
    När det gäller seniorboende så fungerar det lite annorlunda. Det är inte endast poängen som styr, man räknar även in följande i turordningen:
    1. Tyresöbor från 90 år har förtur
    2. Tyresöbor från 75 års ålder
    3. Tyresöbor från 70 års ålder
    4. Personer från 75 års ålder
    5. Personer från 70 års ålder
    Det ni behöver göra är att anmäla intresse på seniorlägenhet när de finns någon publicerad. Eftersom han är över 90 år så har han goda chanser för ett kontrakt.
    Du kan även vända dig till Tyresö kommun beroende på om det är ett annat typ av boende som är aktuellt. Något där det finns mer vårdande boende.

    Här kan du läsa mer om det https://www.tyreso.se/omsorg--stod/stod-for-aldre/boende/fler-boendeformer.html

    Vill du att jag skickar ett nytt lösen till dig så att du kan logga in så behöver jag en aktuell e-postadress. Viktigt att veta att länken jag i så fall skickar är aktiv i 30 min efter det att du fått den, så du måste logga in snarast och byta till ett nytt lösen som du väljer själv.

    Hoppas att du känner att du fått svar på din fråga.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör