Hyresavtal

Vi är en familj med barn. Vi har behov av en större bostad. Jag har stått i kön länge men har anmärkning. Kan min partner skriva på kontraktet. Vi är ogifta sambos och ska leva ihop.

Kommentarer

  • Hej,
    Den vars poäng man får chans till kontrakt är också den som måste stå på kontraktet. Jag skulle rekommendera att du kontaktar vår uthyrning och talar med den direkt.

    Så länge man inte har en oreglerad skuld och lite beroende på vad det är man fått anmärkning på kan man ha möjligheten att bli godkänd ändå om övrigt ser bra ut.
    Sen är det så att även om det är du som är den som ska stå på kontraktet så kan man i vissa fall räkna med sin sambos inkomst.

    Kontakta uthyrningen på uthyrning@tyresobostader.se eller ring 08-682 61 00 så kopplas du till dem.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej
    Jag är väldigt intresserad att hyra lägenheten.

  • Hej,
    Tack för ditt mejl!
    Vet inte om du redan anmält intresse på en lägenhet, Om inte så måste du först ställa dig i vår bostadskö och därefter anmäla intresse.

    För att kunna söka bostad hos oss måste du registrera dig i vår kö. Det gör du via vår hemsida https://www.tyresobostader.se/mina-sidor/logga-in
    Hur stor chans du sedan har på en lägenhet beror på hur många poäng du har. Vi säger idag att man behöver 10-12 års kö-poäng, (1 poäng per dag).

    Det man kan ha tur med är om vi släpper så kallade Bums-lägenheter. De ligger publicerade i 24 timmar, därefter gör systemet en slumpmässig dragning av alla som sökt. Alltså inga poäng i detta fallet.

    Här kan du läsa mer om hur du söker bostad hos oss https://www.tyresobostader.se/artikel/vill-du-sta-i-var-ko
    Lycka till!

    Ann-sofie Kommunikatör