Betala dubbla hyror?

när man fått en lägenhet så får man betala 2st hyror en första och en sista hyra. måste jag betala för sista månaden då när jag säger upp lägenheten?

Kommentarer

  • Hej,
    Uppsägningstiden är tre hela månader från det månadsskifte som infaller närmast efter uppsägningsdatumet.

    Det innebär att säger du upp din lägenhet innan den sista juni måste du betala hyra för juli, augusti och september.

    Det är inte helt ovanligt att man får betala dubbla hyror, den sista uppsägningshyran för den lägenhet man lämnar och den första för den man flyttar till. Det är därför bra att ha en buffert för det när man börjar planera för att flytta. Du kan ange i din uppsägning att du vill att lägenheten hyrs ut tidigare, men det är inte säkert att det är möjligt för den som står i tur för lägenhet att flytta in tidigare.

    Mvh
    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.