Hur länge blir man spärrad att söka ny lägenhet vid nytecknat kontrakt?

Jag har fått kontrakt på en lägenhet på Rullstensgränd. Står fortfarande kvar i seniorkön, eftersom jag är 76 år och har osteoporos och behöver kanske snart hiss i stället för de 15 stegen i trappen, där jag bor nu. När får jag börja visa intresse för en seniorlägenhet?

Kommentarer

  • Hej Brittmarie,
    När man tecknar ett kontrakt blir man spärrad i 1 år att söka ny lägenhet. Det gäller även seniorboende. Men skulle det vara så att din situation skulle bli akut innan ett år passerat ska du kontakta vår uthyrning så tittar de på ditt ärende och gör då en ny bedömning. Det kan då innebära att de tar bort spärren tidigare.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.