Hur funkar boendeparkering centralområdet?

Jag undrar hur man man hyra en parkeringsplats på centralområdet? När jag försöker anmäla mig på Mina sidor så hittar jag inga uteplatser.
Vad gäller?

Vänligen en hyresgäst
Ann-sofie Kommunikatör

Kommentarer

  • Hej,
    Centralområdet skiljer sig från våra övriga områden. Merparten av de platser som finns är inte personliga.

    Det man behöver göra är att kontakta vårt kundvärdsteam på kundvard@tyresobostader.se eller via telefon 08-682 61 00 och be om ett boendeparkeringstillstånd. Du får då ange ditt registreringsnummer och de registrerar då din bil digitalt.

    Därefter går du in på Easyparks app och väljer att betala för 30 dagar/100 kronor.

    Nu är det fritt att välja bland de parkeringsplatser vid Kumla Allé som är avsedda för Tybos hyresgäster och besökare.
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Går det inte att få boendeparkeringstillstånd till övriga områden? Då med tanken på att det råder brist på parkeringsplatser. Att betala ca 1500:- i månaden är rätt surt när man är i behov av sin bil.
  • Hej,
    Det finns lite olika lösningar i våra områden. Men centralområdet är unikt med boendeparkering med tillstånd. I övriga gäller endast hyrd parkering. Så kort svar på din fråga så går det inte tyvärr.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör