Hur får jag bra luft och värme i min lägenhet?

Jag tycker att det är lite kallt i min lägenhet. Känns som om det drar från ventilerna vid fönstret kan jag stänga dem? Eller kan man minska inluften?

Kommentarer

  • Hej,
    Värme och ventilation samspelar i lägenheten för att det ska bli så optimalt som möjligt. Ventilationen vid fönstret måste vara öppen då den ser till att få ut värmen från elementen i lägenheten. Stänger man den kan luften ta sig in på annat håll, ex nere vid golvet.

    Men det finns lite andra saker man också behöver tänka på för att få så bra luft och värme i lägenheten som möjligt. Filmen nedan ger dig tips och råd hur du maximerar din luft och värme

    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.