Fritidsmedel

Det står 10kr fritidsmedel på hyresavin vad är det,
MVH
Anki

Kommentarer

  • Hej,
    Fritidsmedel är en del av hyran som går tillbaka till er hyresgäster via er lokala hyresgästförening. Beloppet är utlyft och specificerats på hyresavin, för att du som boende ska känna till hur mycket av din hyra som går dit.

    Fritidsmedlen är till för alla hyresgäster, inte bara Hyresgästföreningens medlemmar. Men Hyresgästföreningen tecknar avtal och förhandlar fram fritidsmedel tillsammans med bostadsbolaget varje år.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Men vad ingår i dessa 10kr ? Det går tillbaka tillbaka till oss skriver du i form  av vad
    MVH
    Anki

  • Hej igen,
    Det ser lite olika ut i olika områden. Men i huvudsak är det aktiviteter som hyresgästföreningen bjuder in till. Saker som görs i området.
    Kolla gärna med din lokala hyresgästförening vad fritidsmedlen gått till i just ditt område.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör