Fiber hyreshöjning

Tillkommer en extra  kostnad på hyran från Tybo när man byter till fiber över kostnaden till fiber leverantören.

Kommentarer

  • Hej Gunnar,

    Tack för ditt mail.
    Justeringen sker 1 september 2021 då avtalet med Com Hem löper ut och ersätts med öppen fiber.
    Efter överenskommelse med Hyresgästföreningen innebär detta en kostnad per lägenhet/lokal på 50 kronor i månaden.
    För de lägenheter som redan har kabel-tv sänks hyran med 30 kronor per månad. För de lägenheter som inte har kabel-tv höjs hyran med 50 kronor per månad.
    1 mbit kommer ingå i hyran och valfriheten därutöver är stor. Detta gäller fiber, där 1 mbit kommer ingå i hyran, och själva fiberinstallationen.
    Sanna Förvaltare
  • Jag har fått en höjning på 150 är detta rätt. Jag har ju kabel-tv sen tidigare. Har inte fiber inkopplad
  • Hej,
    150 kronor låter mycket. Kontakta vår ekonomiavdelning och kolla med dem vad höjningen gäller. mail ekonomi@tyresobostader.se eller ring 08-682 61 00 och be att få prata med någon på ekonomi.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör