Fasadrenoveringen Kringelkroken

Hej
Har mailat och ringt men ej fått svar. Vi på Kringelkroken 14 har blivit informerade om att fasadrenoveringen Kommer ske våren 2021. Nu ser jag att det förbereds byggställningar och att det verkar som att dom kommer börja jobba på vårat hus redan nu. INGEN information har vi fått om detta. Många av oss har ställt in oss på renovering nästa år och har därför ställt iordning våra balkonger och gjort inköp för en sommar hemma pga rådande Corona. Att inte kunna utnyttja sin balkong mitt under sommaren är för många förödande.

Kommentarer

  • Hej Emma,
    Jag kan absolut förstå er situation och beklagar detta. Även vi har fått tänka om på grund av den pågående pandemin. Vi har fått planera om vår underhållsplan och därför tidigareläggs detta arbete. Information kommer ut inom kort.

    Lite kort om vad som kommer ske. Man kommer börja bygga upp ställningarna v.26, dvs veckan efter midsommar. Vilket innebär tyvärr att ni måste tömma era balkonger senast den 21 juni. Fönstren kommer inte täckas förrän v.31. och därefter påbörjas renoveringen av fasaden. Arbetet beräknas pågå fram till v.41.

    Mer information får du på informationen som kommer.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör
  • Förstår. Men saken är ju den att vårat hus skulle renoveras sist. Nu helt plötsligt är det ändrat. Detta är såklart inte roligt för någon men att ändra detta bara några dagar innan tycker jag är riktigt dåligt. Dessutom har vi inte fått nån info utan gått på vad det står på infobladet i porten, och där står det att arbetet påbörjas våren -21.
  • Hej igen,

    Detta blev snabbt inplanerat tyvärr och vi har därför inte kunnat gå ut med information än. Men det ska komma ut i dag/em enligt den information jag fått.

    Jag kan inte mer än beklaga detta.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Pandemin har väl inget med byte av husen att göra. Det handlar ju om att dom helt plötsligt väljer att ta vårat hus före det som var inplanerat först. Det är tydligen byggchefen som bestämt detta enligt byggarna. Där måste ju ni kunna gå in och säga nej. Huset som var inplanerat först har förberett sig på renovering och har rustat sig för det i sommar. Det har inte vi i hus 14. Vi har rustat oss för en sommar hemma, på balkongen. Låter fånigt men jag har lagt mkt pengar på blommor och inredning på balkongen och att nu behöva slänga blommorna o ställa undan möbler känns väldigt orimligt och onödigt då det enda ni behöver göra är att hålla er till planen. Dvs börja renoveringen där det var sagt först. Alla grannar står bakom mig i detta!
  • Hej Emma,

    Då jag tyvärr inte kan svara på varför man har planerat om turordningen så har jag lämnat över detta ärende till ansvarig projektledare och fastighetschef. Någon av dem kommer att återkoppla till dig.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör