Det står fel i besiktningsprotokollet

I besiktningsprotokollet som jag fick när jag flyttade in för en månad sen står det att det är normalt slitage på tapeterna i vardagsrummet. Men det är säkert 20 borrhål och så är det en stor fläck på ena väggen. Jag vill att det ändras i protokollet och så vill jag att det tapetseras om.

Kommentarer

  • Hej Peter,

    Vad tråkigt med borrhål och fläck.

    Tyvärr kan vi inte ändra i besiktningsprotokollet eller tapetsera om, då du bott i lägenheten i en månad.

    När du flyttade in och lägenheten inte var i det skick som du förväntade dig, skulle du ha kontaktat oss på en gång. Vi får svårt att avgöra om skadorna orsakats av den som har flyttat om det går lång tid innan den inflyttande hör av sig.

    Därför bör den som flyttar in kontrollera lägenheten, förråd och balkong/uteplats och jämföra med besiktningsprotokollet. Oftast besiktigas lägenheten när den är möblerad, vilket gör det svårt att upptäcka skador bakom stora och tunga möbler.

    Skulle det vara något som inte finns noterat, eller om du har andra synpunkter eller frågor om besiktningsprotokollet så måste du höra av dig till oss inom 5 arbetsdagar från inflyttningsdatum. Andra viktiga saker att tänka på vid inflyttning kan du läsa om här.