Det är stopp i mitt handfat och det luktar illa. vad ska jag göra?

När jag spolar vatten i mitt handfat så rinner vattnet  mycket sakta ner. Dessutom så luktar det inget vidare från rören när ingen har spolat på ett tag. Varför är det så?

Kommentarer

  • Hej,

    När det är ett stopp som du beskriver så måste man rensa rören under handfatet. När du borstar tänderna och tvättar händer så samlas hudavlagringar och smuts och även hår kan åka ner där. Det gör så det blir stopp och luktar illa.

    Du behöver rensa och rengöra i rör och kopp och det är något som du bör göra regelbundet för att slippa stopp och lukt.

    Här kan du se hur du ska rengöra ditt avlopp
    .

    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.