CSN och beräkning av inkomst

Hej! Jag har två frågor. Räknas CSN som inkomst vid er bedömning av om man uppfyller inkomstkravet för att söka en lägenhet? Och om man är två personer i hushållet - ligger den totala inkomsten för båda parter till grund för bedömningen eller endast inkomsten för den person som står i bostadskön?

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.

    Studiemedel räknas som inkomstkälla.
    Make/maka/sambo inkomster kan räknas med i inkomstprövningen i det fall man har för avsikt att flytta samman i ett gemensamt hushåll. I det fall medsökanden innehar annan hyresrätt/bostadsrätt/villa/radhus gäller samma regler som för sökanden.
    Observera att det enbart är den sökande som undertecknar avtalet även om medsökandes inkomst räknats med i inkomstprövningen.

    Du kan läsa mer detaljerad information på vår hemsida under rubriken uthyrningspolicy
     https://www.tyresobostader.se/artikel/uthyrningspolicy
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.