Får man byta kökskran själv?

Våran kökskran är så låg att det är svårt att diska större saker eller fylla stora kastruller under den. Får man byta ut den? Och måste man i så fall spara den gamla och sätta in den igen om man flyttar? Jag antar också att bytet är något man får stå för själv och den nya kranen såklart.
Har dessutom märkt att den läcker lite, men inte så pass att det stör.

Kommentarer

  • Hej Sofia,
    Tack för ditt mejl. Ber om ursäkt att vårt svar dröjt. Har inväntat svar från våra fastighetstekniker. Se nedan;

    "Om kran läcker lite så vi borde vi nog titta på den
    och packa om den om den inte är för gammal. Så då måste du göra en felanmälan till kundvard@tyresobostader.se .

    Är den relativt ny och du som hyresgäst vill ha en med hög pip så får du anlita en rörmokare själv för att byta.

    Tänk då på att byter du till en egen blandare så kan vi ej hjälpa dig om den skulle börja läcka.Detta för att vi kanske inte vet hur den är uppbyggd eller att vi inte har delar till den."

    Hoppas att du känner att du fått ett svar. Om inte är du varmt välkommen att höra av dig igen.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör