Bredband

Har en vän som ska bara ha 1mgit som ingår i hyran. Måste hon skaffa router till det
Jag sa att det behövde hon inte göra, har jag rätt eller fel
Jag låvade att kolla upp det
Ann-Kristin

Kommentarer

  • Hej,
    Hon kan koppla in sig direkt mot dosan, men en router ger henne en mer räckvidd då dosan sitter i hallen och det kan vara knepigt att koppla in sig på ett bra sätt.
    Men ditt svar till henne är korrekt.

    Här är ett svar från Open infra:

    "När det gäller router så ska det funka även på 1mbit. Ingen vidare hastighet men ska fungeraMen precis som du skriver så måste hon inte ha en router men hon KAN om hon vill.
    Egentligen är det inte någon skillnad på om hon har 100mbit eller 1mbit gällande router. Ända skillnaden blir om hon INTE använder router får hon koppla in datorn direkt i vägguttaget."

    Bifogat finner du informationsbladet gällande inkoppling fiber 😀

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör