Kan jag registrera mitt barnbarn som bor i en annan kommun i kön?

Hej, kan jag ställa mitt barnbarn i Tyresö bostäders kö? Hon bor i Haninge kommun?

Kommentarer

  • Hej Marianne,

    Det är bra att du tänker på framtiden för ditt barnbarn!

    Som du kan läsa här , så behöver man inte bo i kommunen för att registrera sig i bostadskön.

    Ditt barnbarn behöver dock vara 16 år eller äldre för att kunna bli registrerad. Här kan du läsa mer om hur du går tillväga och viktiga saker att tänka på.