Kan man göra bostadsbyte med någon annan än hyresgäst hos Tybo?

Kan en person inom TYBO byta lägenhet med en från IKANO om det finns ett ömsesidigt intresse?

Kommentarer

  • Hej,
    Det går jättebra. Förutsättningen är att personen du byter med blir godkänd ekonomiskt. Annars finns det inga hinder för att byta oavsett om personen redan är hyresgäst hos oss eller hos någon annan hyresvärd.

    Mvh
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej en fråga jag sambon bor i banhagen i 2två det för lite vi henne barn varna vecka så vi måste 3 vi få plats jag är med familjebostäder går bytta no skulle vilja stå oss eler med mo det går skulle vilja bytta min läghet med 3 mo der går det finns tyreö centrum eller berfoten eler tyresö gymmet med helsingar oguzhab
  • Hej,
    Det går jättebra. Förutsättningen är att personen du byter med blir godkänd ekonomiskt. Annars finns det inga hinder för att byta oavsett om personen redan är hyresgäst hos oss eller hos någon annan hyresvärd.
    Du behöver själv hitta den du vill byta med. Skriva ut bytesansökan på vår hemsida och ansök.

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör
  • Okey hur skriver man ut son då hur ska gör då mo man vill bytta läghet då vi ha en 3 jag sambon vill bo tyresö det så fint där tycker jag
  • Hej,
    På den här sidan kan du hitta och skriva ut bytesansökan.
    https://www.tyresobostader.se/artikel/blanketter-for-utskrift

    Vänligen
    Ann-sofie Kommunikatör