Hur fungerar det med Bums-lägenheter?

Hur fungerar det egentligen när lägenheter med gul prick läggs ut. Är det först till kvarn som gäller?

Nyligen ställde jag mig i kö för en sådan lägenhet och med över NIO(!) års kötid så kommer jag ändå på 450e plats av 701 sökande. Hur är det möjligt? Eller ens rättvist?

Det är ju ett hån mot alla oss som stått i kö år efter år

Kommentarer

  • Hej Erik,

    Lägenheter som läggs ut med gul prick är en så kallad BUMS-lägenhet.
    Den läggs upp mellan 08.00-09.00 och tas bort 24 timmar senare. Systemet ​​gör sedan en slumpvis dragning av alla som sökt. Den personen som får plats nr 1 i kön blir erbjuden lägenheten.

    Så just en sådan här lägenhet har inget med köpoäng att göra utan mer om slumpen.

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.