Angående matavfallspåsar

Hur kommer vi få matavfallspåsarna levererade? Årsleverans? Om inte hur ska vi i riskgrupp få påsar så länge pandemin pågår?

Kommentarer

  • Hej,
    Påsar och hållare finns i det utrymme som ni ska ha fått information om. Där får man hämta själv vid behov.

    Med vänlig hälsning

    Ann-sofie Kommunikatör
  • Hej!
    Vi på Pluggvägen har ett nytt sopsystem (vet ej vad det kallas?) som inte har separat matavfallssystem.
    Har ett förslag att man skulle ev kunna ha några tunnor i vårt grovsoprum, så de som vill arrangera sig att hjälpa till med att sortera, kan lämna påsarna där.
    Mvh
  • Hej Åsa,
    Delar av ert område av matavfallsnedkast och resten ska anslutas. Då detta är ett samarbete med kommunen så kan vi tyvärr inte bara ställa ut tunnor i grovsoprummet. Men din tanke var bra.
    Du får ha tålamod så kommer det att komma även till er del av området.

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör