Kan man äga del av villa och samtidigt hyra lägenhet?

Kan jag stå kvar som delägare av villan och samtidigt hyra hyresrätt (pga separation)?

Kommentarer

  • Hej Ingrid,
    För ett kort svar på din fråga; Nej du kan inte stå kvar som delägare av villa om du tecknar kontrakt på en hyreslägenhet hos oss.

    Följande information hittar du på vår hemsida gällande din fråga:

    Annat permanent boende
    En sökande får inte inneha annat permanent boende såsom annan hyresrätt/bostadsrätt/villa/radhus. Ägandeandel mindre än 50% prövas individuellt.
    Bostaden hos Tyresö Bostäder räknas som permanentboendet där sökande ska bo och vara folkbokförd.

    I det fall sökanden innehar ett annat permanent boende, ska den sökande kunna styrka att hyresrätten sagts upp eller att bostadsrätt/villa/radhus sålts senast vid avtalstecknandet. Dispens från försäljning kan medges i sex månader från datum för avtalets tecknande och vid uppvisande av försäljningsuppdrag.

    Här kan du läsa hela vår uthyrningspolicy

    Med vänlig hälsning
    Ann-sofie Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.