Varför har jag tv.nu konto

Jag fick mejl från tv.nu. Jag kommer inte ihåg att ha registrerat mig på denna sidan. Varför kan jag logga in, och varför har jag ett konto? Finns det möjlighet att bli av med kontot, då jag inte vill använda denna sidan?

Kommentarer

  • Hej,

    Det är samma konto om du använder exempelvis Blocket. Du kan ta bort konto (eller bara tv.nu-kopplingen) på den här sidan: https://login.schibsted.com/. För att avsluta konto tryck på integritet, för att ta bort tjänst tryck på någon av ikonerna under "Dina Schibsted-tjänster".

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • jeg undrer hvorfor man skal have en konto, vi bor i Danmark og elsker svensk tv, men desværre kan vi inte streame.
  • Hej!
    Tv.nu kan du använda om du vill se vad som sänds på de svenska tv-kanalerna eller det svenska utbudet hos streamingtjänsterna. Att ha ett konto gör att du kan spara inställningar, få våra nyhetsbrev mm så gör tjänsten bättre. Men kan ni inte se svenskt alls så kanske det inte fyller nåt syfte.
    Med vänlig hälsning, Johanna
    Johanna Cervin
  • Hej!
    Jag kollar TV-tablån lite då och då - några gånger i månaden - via tv.nu. Jag behöver aldrig ange någon konto och lösenord, det fungerar bra ändå. Och det är ju väldigt skönt att slippa en massa inloggningsuppgifter när det bara är något jag skall titta på, inte köpa eller så.

    Igår fick jag mail om att mitt konto skulle försvinna om jag inte loggade in.
    Varför? Det känns som helt onödigt. Och om man nu skall logga in så vore det väl bättre att det skedde med bankID, fingeravtryck eller ansiktsigenkänning?!
    Att behöva komma ihåg inloggningsuppgifter som skall skilja sig från varandra till alla dessa olika appar och konton man har idag, blir ju löjligt när man behöver byta lösenord varje gång man loggar in!

  • Hej,

    Problemet är att vi inte kan lagra dina inställningar på något tillförlitligt sätt om man inte har konto så det finns ett tekniskt skäl till att vi valt upplägget som vi gör. Att bara spara det lokalt i webbläsaren gör att det försvinner när du rensar webbläsardata eller byter enhet / webbläsare.

    När det gäller andra inloggningstyper på kontot är det något som styrs centralt från Schibsted så vi kan inte bestämma själva vilka metoder som finns men jag kan ta det vidare och se om det finns några nyheter på den fronten.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor