Guidar ni bara till Tablå-TV?

Hej, jag undrar varför ni fortfarande ger ut TV-programmen i tablåformat? Det finns ingen av mina vänner (jag är 74 år!) som längre tittar på tablå-TV.
Om jag fick rekommendera er att tänka om, så skulle jag vilja se en uppdelning först alla direktsända program (nyheter, sport och debatter), därefter alla program som är tillgängliga i "playformat" (det är väl i princip alla?), dessa uppdelade i kategorier, gärna med en länk till kortbeskrivningar av innehållet.
Ni har här en stor funktion att fylla om ni kan samla detta i ett forum, idag måste jag sitta och"bläddra" på TV mellan de olika plattformarna när vi planerar vår TV-kväll i pandemins tecken.
Tänk om och tänk rätt!
Lycka till!
Zeth Nyström

Kommentarer

  • Hej Zeth,

    Vi kan inte helt ge upp tablån då fortfarande är en stor anledning till att folk använder vår sida men vi har också mycket funktionalitet kring streaming (Främst på web och iOS men Android-appen kommer uppdateras snart).

    Så om du går in på https://www.tv.nu/min-sida/mina-kanaler kan du välja till streamingkanaler och olika listor. Själv har jag inga linjära kanaler i min tablå. Det du får då är en lista på det senaste på tjänsten (Netflix,. SVT, HBO etc.) du valt till på startsidan.

    Du kan också gräva djupare i varje streamingtjänst med lite olika filter här: https://www.tv.nu/play/provider/svt-play

    Streaming-startsidan har mycket handplockade listor från oss om du vill ha inspiration: https://www.tv.nu/play.

    Du har också film och seriesidor där du kan se vad som är nytt, populärast etc. på dina valda streamingtjänster: https://www.tv.nu/play/film / https://www.tv.nu/play/serier

    Söket är användarbart om du vill se ett program, då vi också visar vilka streamingtjänster programmet går på, eftersom man ofta har någon film i åtanke men eftersom rättigheterna är utspridda på så många tjänster är det svårt att hålla reda på.

    Framöver jobbar vi med att få in mer inspirerande streaminginnehåll på startsidan, vi håller också på att se över våra vilka filter som kan vara relevanta att lägga till på tjänsten, då vi har mycket data på varje program.

    Hoppas det gav lite insikt i hur vi sakta men säkert går mer och mer mot streaming.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej Zeth,

    jag hoppas Victors svar var till hjälp för dig. Om du har möjlighet och intresse får du gärna delta i en 30 minuters intervju som vi just nu genomför med play/streaming-intresserade tv.nu-användare.

    I sådana fall, skicka ett mejl till magnus.gyllensward@schibsted.com så bokar vi en tid!

    Vänliga hälsningar
    Magnus