Skolprojekt, ta del av databas för att kartlägga svensk film och tv

Hej! Vi håller på att göra ett skolprojekt där vi tänkte kartlägga svensk film och tv genom historien fram tills nutid, vilka titlar som har sänts, när, samt vilka genrer.

IMDB har en tjänst där man kan få tillgång till deras databas men de har tyvärr ett för dåligt innehåll när det gäller just svensk film och tv, därför kom vi att tänka på er!

Om det finns någon möjlighet att få tillgång till alla program som har sänts på ett bredare sätt än den tjänst ni erbjuder hade det uppskattats enormt! (dvs den man kan söka på en specifik dag och se vad som sänts.)

Med vänlig hälsning, Felix

Kommentarer

  • Hej Felix,

    Intresant projekt! Tyvärr sparar vi inte tablåerna någon längre tid så vi kan tyvärr inte hjälpa ert projekt. Kanske att svensk mediedatabas eller något liknande arkiv hjälpa er? https://smdb.kb.se/

    Lycka till!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor