Netflix tips

Flera av de filmer och serier ni listar som ska finnas på Netflix, finns ej där.
Kolla upp innan om de finns tillgängliga om ni ska tagga, tack.

Skriv gärna vilken kanal eller streamingtjänst serien eller filmen går på,
när ni skickar ut mail-tips.

Kommentarer

  • Hej Janne!
    Vad tråkigt att vi skrivit fel! Vi får inte all data från Netflix utan måste ”spindla” deras sida efter all info så ibland släpar tyvärr datan efter. Vi försöker hålla koll manuellt men hinna inte alltid med. Självklart vill vi dock att det ska va helt rätt när vi tipsar om ngt! Vilka filmer är det du sett hos oss som inte funkar, så ska vi rätta till direkt.
    Tack för att du hör av dig!

    Johanna Cervin
  • Tipsen om serier mm MÄSTE kompletteras med källan dvs Netflix, HBO etc. Det sker inte (se tex Johannes senaste tips)
    Torsten
  • Hej Torsten,

    Jag ska se om vi kan bli bättre här, det finns dock en anledning till att vi inte skriver ut det ibland, det är att programmen ofta finns på flera streamingtjänster och rättigheterna kan byta kanal och då blir tipsen inaktuella, därför är det oftast bäst att klicka på länken för att se var programmet går.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • DN har nyligen infört möjligheten att filtrera strömningstips genom att ange vilka operatörer jag är intresserad av. Det känns som en självklar grundfiltrering som kan förfinas med period och kanske typ.
    Torsten
  • Hej Torsten,

    På vissa sidor kan du filtrera på dina inställda tjänster, så du kan t.ex. gå in på min sida och ställa in vilka streamingtjänster du har tillgång till (https://www.tv.nu/min-sida/mina-kanaler). Sen kan du exempelvis gå in här och använda filtret "Bara mina tjänster" (https://www.tv.nu/play) så får du bara träffar på det du kan se på. Det finns en mängd olika filter och sorteringar du kan testa för att hitta rätt film eller serie.

    När det gäller redaktionella tips så finns det tyvärr inga möjligheter att filtrera då vår redaktion egentligen bara består av en person. Men det är ett bra förslag så jag tar det vidare till produktteamet så får vi kolla på om det är något vi kan göra i framtiden.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor