Min tablå/logga in mm

Nu är jag riktigt förbannad och vill ha ett personlig svar från er, annars lämnar vi för gott TVnu och kommer att varna alla vi känner. Har en gång matat in Vår tablå som jag  vill skriva ut varje kväll.Funkat perfekt tidigare ,men numera får vi   upp alla TV-program som finns  och det finns INGEN ruta där man kan logga in och se sin tablå.  Och varför svarar ni inte, har i frågan kontaktat er flera gånger, får inget svar. Är 82 år, ser o hör rätt taskigt o tänker inte sitta o bläddra sida upp o sida ner för att EV få något tips. Finns ju för tusan ingen ruta att logga in på/med. Vill INTE ha med alla satans program när jag vill skriva  ut MIN TABLÅ!!!
Meddela nu omgående på min mail hur jag bär mig åt, och det ska vara detaljerad info. Ta hand om era kunder i st f att reta upp dem.
MVH
Lasse Gifvars
Nu har min mailadress nedan!! Väntar ett dygn innan jag hoppar av.

Kommentarer

  • Hej,

    Jag har svarat dig här:
    https://kundo.se/org/tvnu/d/mina-kanaler/
    Kollat tillbaka på din historik och har svarat varje gång du skrivit, svaren borde du få på mailen och även en länk till inlägget där du kan skriva tillbaka.

    Till frågan:
    - Är du inloggad? Du ser det högst upp i högra hörnet, om du är inloggad ska du inte se en knapp där det står "Logga in".
    - Är ditt kanalval rätt annars eller är det bara utskriften som är fel?

    Har sedan testat utskriften med flera olika kanalval och webbläsare och inte råkat ut för några problem så jag tror att du blivit utloggad. Om du inte är utloggad prova att logga ut och logga in på nytt.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej svarade direkt, kanske inte kommer fram. Såg inte svarsrutan. Blev glad åt ditt mail. Ingen inloggningsrutan uppe till hö, är väl inloggad. Väljer längst ner, skriv ut tablån, kommer upp till Skriv ut DIN tablå o väljer tid, PDF-format och så dyker alla i världen befintliga program upp, inte MIN tablå. , kan ha ställt till det nu, efter jag skrivit till er, hittade jag en ruta:gör programval tror jag, gick in där o kan ha förstört vår "önskelista som är:
    Tv1, TV2, 3 ,TV4, 5, 6, 8 ,11, Discovery, Travel, Kunskap, Axcess, TV24, TLC, Fox
    Kan du hjälpa mig med det eller måste jag själv kolla ta bort/lägga till? Om så, snälla, meddela steg flör steg hur jag ska göra, från början till funkande lista.
    Ledsen att jag brusade upp, men höll på att bli galen när jag ville ha min tablå och fick upp i stort sett alla befintliga program.
    Ha en bra em
    Lasse G
  • Inga problem, förstår din frustration.

    Kan tyvärr inte gå in och ändra inställningarna i ditt konto men ska försöka guida dig.

    Bara för att vara på den säkra sidan, högst upp i menyn ska det alltså se ut så här:

    Om du inte är inloggad ser det ut så här (logga i så fall in på nytt):

    Kan vara så att något hänt med ditt kanalval kanske? Du kanske kan testa att ställa in det på nytt?

    Tryck då på den lilla profilbilden i högra hörnet och sedan kanalval, då borde du hamna här:

    Så tryck på rensa där och välj sedan till de kanalerna du nämnde i inlägget.

    När allt det är klart, prova att gå ner och skriva ut, förhoppningsvis kommer allt fungera då.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor

  • Hej, ser inte ut så, gul bårdstämmer, men  längst till vä tre vita streck under varandra, i Mitten står det: PÅ TV IDAG och längst till höger Dag&Tid, det är allt, sedan kommer nedanför detta reklamavsnitt mm och tid för olika program ända ner till botten där jag hittar kontakt, tyck till, Skriv ut tablån mm
  • Hmm, det är mobilsajten, alltså den här:

    Sidan fungerar så att den anpassar sig till webbläsarens storlek, har du sidan öppen i ett väldigt litet fönster? För det borde va i stort sett omöjligt att se den sidan på datorn, men du kanske sitter med mobilen också.

    Det går iallafall att göra alla grejer på mobilsidan också, inkl skriva ut och logga in.

    Det du gör är:
    1. Tryck på de tre vita strecken.
    2. Tryck på Min sida
    3. Logga in (du kan också ställa in kanalerna utan att logga in men då försvinner inställningen om du rensar datorn)
    4. Tryck på kanalval och korrigera kanalval om det behövs

    Prova sedan att skriva ut, säg till om det krånglar!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor

  • Hej igen, jag har en iMac 27" den största, och er sida täcker det mesta av skärmen. Skulle ju vilja ha den sidan som du hänvisade till först. Kan jag inte byta till den först, innan jag ger mig på min tablå. Har för mig att jag såg den i början när jag började med TVnu. Inte själv ändrat något.
    Ska ju inte ha en mobilsida i en stor stationär dator. Därav min frustration när jag inte hittade någon inloggningsruta eller kunde se min tablå eller någonting.
    Hur får jag fram den "rätta" sidan?? Nu upptar jag din tid ju ,har du tid att hjälpa en gammal gubbe.?
    Lasse
  • Ett kort tillägg! Jag har varken TVnu i iPhonen eller spaden.
    Enbart i den "stora hemmadatorn"
    L
  • Hmm, låter som du zoomat in på sidan kanske. Skicka gärna en bild på hur det ser ut.

    Några grejer du kan testa:
    - Sträck ut fönstret på bredden så den täcker hela skärmen.
    - Tryck på command (den lilla kringlan med cmd) och - tecknet samtidigt några gånger för att zomma ut (gör samma sak med + om du vill zomma in)
    - Gå in på inställningar och sedan websites och kolla att du inte har på page zoom.

    Hoppas det hjälpte, säg till om det inte funkar!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor

  • Hej Lars,

    Tror det är zoomen som ställt till det, provade du att trycka cmd och + (alternativt cmd och 0) samtidigt?

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Oj, cmd och - samtidigt menade jag.
    Victor