Fråga om bevakning av program

Hej!

Kan jag lägga in bevakning på ett visst tv-program så att jag får ett meddelande om det ska sändas? Jag har lagt in önskemål hos bl. a. TV4 om att de ska köpa in rättigheter till vissa program. Det är besvärligt att bevaka alla kanaler, så det skulle vara väldigt värdefullt om man kunde lägga in bevakningar på de program man väntar på så att man fick ett meddelande om de ska sändas. Framförallt SVT 1, SVT2 och TV4.

Jag använder helst PC Windows 10. Android 7.0 i andra hand, men helstPC.

Mvh,
Per

Kommentarer

  • Hej Per! Du kan sätta påminnelser på önskade program genom att trycka på klocksymbolen på en programsida. Det skapar ett event i din kalender och påminner dig på så sätt om när ett program ska sändas. Du kan även följa program genom att hjärtmarkera/favorisera dem. Hoppas det hjälper!

    Med vänliga hälsningar, Vanja

  • Måste en vara medlem för den funktionen? Jag får inte upp någon klocksymbol för påminnelse…
    Khaienne Sjökvist
  • Hej!
    Vet inte vad Vanja menar. Hittar varken klocksymbol eller hjärtmarkör. Dessutom hänvisar ibland TV.nu till SVT Play fast programmen utgåt där för flera år sedan.
    Per Hedén
  • Hej Per.

    Tyvärr saknas det någon form av bevakning för program som inte visas på TV så man får ett meddelande när de sänds men det är ett väldigt bra förslag. Jag tar det vidare till produktteamet!

    Påminnelser är endast för kommande sändningar, så du behöver vara inne på en specifik sändning för att se klockan men det är något som används främst i apparna. När det gäller favoritsymbolen (hjärtat) ser du symbolen om du är inne på detaljinformationen om ett program, på webben ligger det om man trycker på de tre prickarna vid namnet. Du kan lägga program som favorit men tyvärr kommer du inte automatiskt bli meddelad när den blir tillgänglig i nuläget men vi hoppas kunna ta fram något för detta i framtiden.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej!

    Tack för hjälpen! Jag använder PC Windows 10. Låt säga att jag söker på Hemsöborna, 1944. Då skulle jag vilja ha ett meddelande om filmen skulle komma att sändas i TV, eller läggas ut på SVT Play. Skulle vara mycket bra om ni fick en sådan funktion på TV.NU. Alltså i stort sett samma typ av funktion som om man söker på en vara som ej finns på Tradera. Då kan man skapa en bevakning, och man får då ett meddelande när någon lagt ut varan och den finns till försäljning.

    På en del program finns det också hänvisningar till att det visas gratis på SVT Play, t. ex. Hemsöborna, 1944, men den länken fungerar inte, och filmen från 1944 visas ej på SVT Play. Om man tar det översta alternativet om man söker på Hemsöborna, så ser det ut som om det vore filmen från 1966. Även där ser man att den visas gratis på SVT Play. Men klickar man på den länken hamnar man på Hemsöborna, 1944 på SVT Play, som ej visats sedan 2016. Men om man går till "mer om Hemsöborna" så ser man att filmen från 1966 visas på SVT Play. Så båda länkarna "SVT gratis Play" Hemsöborna 1966 och 1944 fungerar ej. Kan tänkas att det finns många länkar som behöver ses över.

    Mvh,
    Per
    Per Hedén
  • Hej Per,

    Håller med om att det vore en toppenfunktion. Vi kommer diskutera det i produktteamet!

    Det var inte bra att länken inte fungerar, om du har fler exempel kan du säga till. Tyvärr kan vissa program matchas fel i databasen, verkar vara det som hänt här, troligtvis är det ett mänskligt fel helt enkelt. Så den nyare Hemsöborna har matchas med den från 1944.

    Dock hoppas jag att det inte finns alltför många länkar, vi har ofta slutdatum från operatörerna, och vi testar kontinuerligt länkar automatiskt så de ska tas bort automatiska av en bot, dock tar det en tid för systemet att köra igenom alla länkarna eftersom vi har väldigt många utlänkar, ska även dubbelkolla att det här systemet funkar för SVT eftersom den du hittade var bruten.

    Säg till om du hittar fler felaktigheter!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej!

    Tack för svaret! Det ska jag göra. Och bevakningen som jag föreslog borde väl lämpligast fungera så att man får ett meddelande på sin e-post när det eftersökta programmet kommer på SVT eller annan kanal.

    Mvh,
    Per
    Per Hedén