Fotboll

Har tv4 fått sändningsrättigheterna till fotbolls VM gratis eller till kraftigt reducerat pris ??
Varför tränger detta evenemang undan övriga program framförallt under helgen ? Varför hänvisas inte fotbollspubliken till
Tv play, Cmore, tv7 eller övriga sportkanaler ??

Kommentarer

  • Hej Eleonore!

    Du får nog bättre och mer korrekt svar av TV4 själva, men jag skulle gissa att de vet hur stort intresset är för fotbolls VM. Senaste matcherna nu har setts av1,5 milj personer vissa av dem, vilket är mer än många av de vanliga program TV4 sänder. Då vill de också sända det på den största kanalen som alla har tillgång till, och kanske spara sina egna godbitar till annan dag när de inte konkurrerar med varandra. De har troligen betalt massvis med pengar förr rättigheterna så då vill de gärna att inget konkurrerar. Men som sagt, mer svar får du från TV4 själva.

    Hoppas det blir en bra helg ändå! Kolla in på tv.nu så kanske du kan hitta nåt bra att streama på TV4 play istället.
    MVH / Johanna
    Johanna Cervin