Felaktig programtablå

Ni har lagt in Sändningsuppehåll för SVT 2 idag 26 dec mellan 19:01 - 21.00 och 21:01 - 21:15 samt 22:01 - 00:30. Under dessa tider sänds Junior-VM i Ishockey, Aktuellt, samt återigen Junior-VM i Ishockey. Detta och andra felaktigerheter i programtablån är ett återkommande fel hos tv.nu och sprider sig till andra som tydligen använder er programtablå, som tele2. Jag efterlyser en skärpning.

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för att du hör av dig! Vi har upptäckt felet tidigare idag och rapporterat in det till vår leverantör av all data Gracenote. Hoppas de kommer justera det snabbt till imorrn! Vi köper in all data till våra 200 kanaler och kan själva inte justera manuellt denna typ av fel. Tele2 köper inte vår data utan de köper från samma leverantör som vi så därför har de samma fel som vi!
    Vi jobbar på att hitta långsiktiga lösningar med gracenote för att lösa dessa typer av problem.
    Tack för att du hörde av dig!

    Johanna Cervin