Fel säsong och avsnitt

Väldigt sällan man brukar bli otrelig, men se för fan till att skriva rätt säsong och avsnitt för dom serier ni lägger in i tablån för respektive kanal. I detta fallet tänker jag på Foyle's War som sändes den 28 november kl. 17:55 på TV8.

Där står det att det är Säsong 5, Avsnitt 2. Vilket är helt fel. Nu blev man tvungen att ladda ner hela serien olagligt för att sedan gå igenom varje avsnitt för att se om detta verkligen var den serien man eftersökte vid just den scenen som man såg på TV.

Har märkte detta flera gånger att ni gör fel på just serier men inte orkat säga till tidigare.

Kommentarer

  • Hej Jan,

    Tack för att du hörde av dig. Självklart ska vi visa när rätt avsnitt går, ska ta det vidare så bra att du kom med ett konkret exempel. Är tyvärr inte första gången det hänt men det brukar gå snabbt att fixa, ofta är det så att den paketerats om så att serien i Sverige har annan uppdelning än internationellt och då blir det ju förvirrat och lätt misstag.

    Om du har fler exempel, hör av dig!

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej igen,

    Vad jag kan se stämmer tablån med TV8. Det är avsnittet Broken Souls som ska ha visats (Säsong 5 avsnitt 2): https://www.imdb.com/title/tt0310455/episodes?season=5. Vi har uppdelningen som finns på imdb men TV8 använder sig av en annan där avsnittet är 6:2. För att visa rätt beskrivning vilket är huvudsaken så visar vi 5:2, annars blir tablån fel.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor
  • Hej.

    Tog mig ett tag att förstå detta. Ser nu att mina mappar visst inte går efter IMDB. Konstigt att säsongerna och avsnitten delas in olika, väldigt dåligt men inget ni kan göra något åt såklart. Får man fråga vilken uppdelning TV8 går efter?

    Går ni alltid efter IMDB uppdelning här på tv.nu?

    Ser att Wikipedia också går efter IMDB, ser även att säsong 4 är uppdelade i två delar för att det är mer än ett års mellanrum tills nästa avsnitten släpps under inspelningen, så kanske därför eller att de ska höra ihop med historien osv. Just därför jag har en sösong extra. IMDB har lagt 4 avsnitt i fjärde säsongen medan min 2.

    Skulle gärna vilja veta som sagt vilken uppdelning tv8 går efter.

    Mvh.

  • Hej Jan,

    Det är lurigt och ganska förvirrande. Troligtvis kanske TV8 går efter någon lokal svensk uppdelning som är annorlunda och det skapar ju oreda, vi måste visa serien som vi gör för annars blir det fel beskrivning på avsnittet.

    Vi går efter uppdelningen som vi får av vår dataleverantör och den ska följa producentens uppdelning. Det är nästan alltid samma som imdb.

    Tyvärr kan jag inte svara på varför de har en annorlunda säsongsbeteckning, men du kan prova att kontakta dom. De har ingen ordentlig supportsida men du kan testa kontakta dom via deras facebook: https://www.viafree.se/info/kundservice.

    Med vänliga hälsningar,
    Victor