Ändringar i tablån

Hej
Varför uppdaterar ni inte tablåerna vid ändringar... t ex idag den 21 april 2018, sedan länge (flera timmar) uppdaterad SVT1 att de skall sända en dokumentär om Avicci 23:20-01:00, ni har inte ändrat och detta är inte första gången det händer. Har jag tablån på datorn vill jag att den skall vara rättvisande.

Kommentarer

  • Hej Stefan,

    vår tablå uppdateras automatiskt vid några tillfällen per dygn. Informationen hämtas in automatiskt från en dataleverantör som vi använder oss av. Däremot så kan sista minuten-ändringar hos kanalerna vissa gånger innebära att vår tablå inte hinner uppdateras, eftersom tablåändringen sker mellan två hämtningar.

    Men jag ska kika på om det som hände just det här specifika fallet med Avicii-dokumentären. Tack för att du hörde av dig!

    Hälsar
    Johannes