Alzheimer

Ärftligheten är forskas på och inte alls ovanlig.
Kan och hoppas är inte ord för vetenskapligt program.
Finns ingen vetenskaplig forskning som stödjer påßtåenden om att man kan slippa demenssjukdom om man motionerar o äter typ rätt kost.

Oseriösa påståenden av ett forskarprogram. Fakta ska gälla.
Jag som har alzheimer blir nu påhoppad av bekanta som säger att jag har mig själv att skylla för att inte levt på rätt sätt.
Yvonne diagnos alzheimer vid 55 år. Nu 64

Kommentarer

  • Hej Yvonne,

    förstår dig! vi på tv.nu är däremot enbart en TV-tablå - så vi visar vad som ska sändas på TV och när. Så det är bäst att du kontaktar den aktuella kanalen eller försöker få tag i programansvarig för det programmet ditt ärende gäller. Hoppas det löser sig!

    Hälsar
    Johannes
  • Och det är? Lite hjälp kan jag väl få
  • Hej,

    Det beror på vilket program du har kollat på och som du syftar på i ditt första ärende 😀

    Återkommer du med vilket program du kollat på så kan vi säkert guida dig vidare.

    Ha det bra
    Johannes
  • Vetenskapens värld var det...inte så svårt att lista ut från min text. Men vill man inte så.....
  • Hej,

    du kan höra av dig till vetenskapens värld på vetenskap@svt.se.

    lycka till!
    Johannes