Vill kunna zooma i bilder - IOS

Hej
Varför kan man inte zooma i bilderna som hör till vart avsnitt? Är de en bild med flera personer på blir de så små att det är svårt att se vem det är.
Hans Österberg

Kommentarer

  • Hej Hans!

    Jag håller med om att det ofta vore bra att kunna zooma i bilderna i appen. Sveriges Radio Play har fokus på att kunna lyssna och därmed har bildvisningen halkat lite på efterkälken. Jag framför ditt önskemål till våra utvecklare!

    Om du vill kunna se bilder bättre är vår hemsida sverigesradio.se mycket bättre än Play-appen.

    Jämför exempelvis hur det blir med detta avsnitt av programmet Naturmorgon, där den här länken öppnas på hemsidan. Både på mobilen eller i en dator, så finns det en länk Visa alla bilder (8). Dessa bilder kan du förstora vid behov.
    En midsommartur till Berits fäbod – och vargspårning i snö i Skåne

    Den här länken öppnar precis samma avsnitt, men i appen (om du är på en mobil med appen installerad). Där syns endast en av de åtta bilderna och den bilden går inte att zooma in:
    https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2295052

    Även texten på hemsidan går att zooma in på webben, men inte i appen. (Däremot fungerar mobilens inbyggda förstoring. Själv har jag till exempel ett lite större typsnitt än normalt i appen - men det är ju en annan typ av förstoring än den du efterlyser.)

    Om du är intresserad av att se bilder, kan du alltså öppna avsnittet eller nyheten på webben. Det finns en sådan länk under "trepunktsmenyn" som hör till nyhetsartikeln/avsnittet. (Om du inte hittar hur du gör, så skriv hit igen med ett exempel på en bild du vill se bättre!)

    Som sagt tar jag ditt förbättringsförslag vidare, men vet inte hur det kommer att prioriteras, och som appen fungerar nu, är det alltså länken vidare till webben som bäst löser ditt behov!
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.