Volvo appen tappat åäö

Hej! Den app som finns till Volvo generation 2017-2019 ca har plötsligt tappat åäö. Jag fick tidigare god respons av er tidigare då den för något år sedan tappade alla bildlänkar vilket funkar utmärkt nu.

Kommentarer

  • Hej Erik och tack för att du rapporterade in det!

    Jag sätter det i samband med en teknisk förändring vi gjorde i fredags, som inte "borde" ge detta problem, men eftersom den här appen är utvecklad av Volvo och inte av oss själva, har vi rätt dålig koll på hur den fungerar.

    När Volvo byggde appen hjälpte jag deras utvecklare med en del saker, och vi har därefter haft kontakt i samband med bland annat att bilderna slutade fungera. Jag ser om mina gamla adresser fortfarande fungerar. Om inte, så får vi leta upp nya kontaktvägar och försöka lösa detta.

    Jag flaggar redan nu för att det kan ta tid att hitta rätt och att det förmodligen är en tjänst som få på Volvo ens känner till att de har byggt, och att felsökningen därmed kan dra ut på tiden - men jag lovar också att vi på Sveriges Radio ska göra vad vi kan för att både hitta rätt personer hos Volvo, och för att bistå dem om det finns något vi kan göra!
    Annika Webbmaster
  • tack! Upplever det som felet funnits minst några veckor. En annan grej som spökar lite på sistone är att programmen i appen inte är synkade med ”inspelningen” t ex kan det klippa innan det är slut, sporten hinner börja ”för tidigt” etc.

  • Låt oss hoppas att Volvo orkar förvalta det som de faktiskt satt i produktion :-)
  • Tack för att du berättade att felet uppstod innan vår omgörning i fredags, så att vi inte slösar tid på att felsöka i fel ände.

    Kan det ha uppstått i månadsskiftet september - oktober? I så fall har jag en annan teori om en sak som kan spela in, som jag tar med Volvo - när jag väl får kontakt med rätt folk där. Jag testade att mejla den person jag hade kontakt med i december 2018, när det var problem med bilderna, men mejlet studsade, så jag letar efter en ny "ingång".
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Kvarstår detta fel? I så fall behöver vi göra ett nytt försök att nå Volvos utvecklare.
    Annika Webbmaster