Önskemål: direktläge efter paus

Vill inte att streamen ska återupptas efter paus. Hittar ingen inställning för det. Har Samsung med  Android 11. Mvh Thore Edlund

Kommentarer

  • Hej Thore!

    Ledsen för sen återkoppling. Skulle du kunna förtydliga ditt önskemål ytterligare? Jag vill bara vara säker på att jag förstår din fråga till fullo innan jag ger mig på att försöka svara. Ber om ursäkt för besväret!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Efter att ha tänkt ytterligare ett varv så tror jag att jag är med på noterna gällande ditt önskemål. Visst är det så att du vill kunna återgå till direktläge efter det att du pausat sändningen? Du vill således inte att sändningen ska återgå till den punkt där du pausade programmet?

    Att lägga till den funktionen (återanslutning till live-läge) som en inställning är något som utvecklarna tittar på, dock är en sådan funktion i nuläget inte tillgänglig i appen. Jag vet att fler lyssnare önskar en liknande funktion så jag kommer höra med utvecklarna om detta är något som det för närvarande arbetas på.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej, ahaa... Ok, hade svårt att formulera hur jag tänkte.. men du är helt rätt där med hur jag menar... Började använda appen nyligen och fatta inte varför det aldrig var nyheter när det skulle... Sen såg jag "live" spaken och förstod att alla mina pauser pga alla inkommande telefonsamtal och stopp där jag skulle svara kollegor gjorde att jag ibland var mer än en timme efter.. Härligt om det kommer en sån funktion däe man kan välja hur man vill ha det, ex max 1, 5, 10, 20, 30min buffert eller ingen buffert alls. Mvh Thore Edlund
  • Förstår! Det var nog jag som inte tänkte till ordentligt första gången jag läste ditt inlägg. Precis, du har "Direkt"-funktionen som du kan klicka på om du vill hoppa fram till själva direktsändningen igen. Bra idé med en tidsbuffert, jag kommer att framföra denna tanke till utvecklarna. Du är varmt välkommen att återkomma om det dyker upp ytterligare förslag, frågor eller funderingar!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Hej,efter att läst detta inlägg så förstår jag mer varför jag får skiftande uppspelningshastighet med bisarra effekter där hastigheten pendlar mellan direktlyssning och efterhandslyssning med förhöjd hastighet.När BT-mottagaren *för android sätts på paus från live/direkt-läge och återupptas blir det den i förväg förhöjda hastigheten.Det gör mig inget om det gäller en renodlad pratkanal som P1.Men musikkanaler blir..nja.
    Finns det möjlighet att välja efterhandslyssningshastighet beroende på kanal?
    mvh Tomas Thorén
    -------
    * Om man har bt-lurar som sätts på paus när man sätter sig i en bil med bt-mottagare och denna tar kommandot och när bilens bt-mottagare avaktiveras när man slår av tändningen och återupptar spelningen med bt-lurarna--så kan det bli groteskt ibland med att uppspelningshastigheten pendlar-bromsar in till direktuppspelningshastigheten för att öka till efterhandslyssningshandshastigheten.
  • Hej Tomas!

    Du har troligen råkat komma åt hastighetsreglaget och spelar upp innehållet för snabbt - där detta går att göra. En "liveström" går ju inte att spela upp snabbare än vi sänder ut den. men om du halkar lite efter live-läget eller om du lyssnar på vsnitt i efterhand, så blir det lite piff och puff-röster på alla!

    Möjligheten att ändra hastighet är en bra funktion i grunden, men hemsk när det är fel hastighet utan att man avsett det. Det är enkelt att ändra, när du väl vet hur! När ljudspelaren syns över hela skärmen, ska det finnas en stiliserad hastighetsmätare under knappen för "play/paus". Om du trycker på den och väljer x1.0, får du normal uppspelningshastighet.
    Annika Webbmaster
  • Jo jag är väl bekant med dessa funktioner.Det som måste ha hänt är att när liveströmmen pausas för att återupptas en stund senare men med den högre efterhandslyssningshastigheten.När denna hastighetsförhöjda ström kommer ikapp sig själv/ når sin buffert sas tvingas den ner till normal hastighet för att buffra om sig och återigen spela snabbare.Det blir som ett push and pull-fenomen.
    Nu har det bara hänt vid något tillfälle så vad felet berodde på då kanske inte är något generellt och inte värt något grävande.